Gratis verzending bij een bestelling boven de €100,-

• Door Roy Timmermans
  • 0
Fotoshoot op Ibiza in hartje winter

28 Januari mochten we weer op pad voor een fotoshoot op Ibiza. Dit doen wij altijd graag zelf, want ja, wie wil er nu niet naar Ibiza tijdens werk. Het is januari, dus wel even spannend hoe het weer op het eiland is en zodra we zagen dat de zon zou gaan schijnen konden we de tickets boeken. De nieuwe collecties komen binnen en daarvan moeten we nog heel veel leuks op de foto zetten. Wij zorgen er voor dat ieder product een mooie foto krijgt en dat ook nog eens geschoten is op een model in Ibiza. Dit keer gaan we met zijn drietjes op pad. Mijn zus Tamara die altijd zorgt voor een fijne regie en het overzicht heeft over de kledingkeuze voor de modellen en mijn vrouw Nicole die vaak mee gaat voor de visagie en tegenwoordig zelf ook op de foto gaat. Zij vertegenwoordigt dan ook precies onze doelgroep en ik zelf ga mee als fotograaf en natuurlijk vooral voor de fun! Plezier in wat we doen staat altijd voorop en hoe vaker we op Ibiza kunnen zijn hoe beter, want wat is het toch een heerlijk eiland. Één van onze vaste modellen Dionne woont sinds 2 jaar op Ibiza, dus die ontmoeten we daar. Wij hebben haar de bijnaam Dyoncé gegeven, want we vinden haar helemaal de bom voor de camera! Dit keer gaat er ook een oude bekende van ons mee, namelijk Rochelle! zij is het nieuwe model van IBZmode dit jaar. Zij is echt zo goed in het showen van lange jurken en laten we die nu heel veel bij ons hebben. Naast al onze handbagage checken we ook meerdere koffers in die werkelijk propvol zitten met samples van de nieuwe zomer collectie. Nog even onze vaste locatie op Ibiza regelen, waar we tegenwoordig veel shoots doen en het is tijd om te gaan.

Vliegen in januari kan in Nederland alleen vanuit Amsterdam. Even 2,5 uur opgevouwen zitten in deze vlucht van Transavia waar dit keer werkelijk iedere stoel bezet was. Het animo om in de winter naar Ibiza te gaan, om wat voor reden dan ook, wordt met het jaar steeds groter. Na weken van regen in ons natte kikkerlandje stapten we dan ook uit op het zonnige Ibiza. Wat lekker dit zeg, even die zonnestralen op onze huid en we zijn er meteen weer helemaal klaar voor! Om te slapen hebben we dit keer gekozen voor Hostal La Torre Ibiza. Achter de baai van Sant Antoni, ligt dit leuke verblijf, met een schitterend restaurant boven op de rotsen met uitkijk over zee. Het eten is fantastisch, al is het wel behoorlijk aan de prijs. In de zomer vinden wij Sant Antoni net wat te druk met o.a. heel veel dronken Engelsen die het nachtleven van Ibiza onveilig komen maken, maar in de winter vinden wij deze kant van het eiland erg fijn. De baaitjes zijn erg mooi en rustig en in de stad is er ‘s avonds nog wat te beleven. Zelf eten wij met de crew vaak een hapje bij Rita’s Cantina, waar je voor een redelijke prijs goed kan eten en het is er vooral heel erg gezellig. Deze avond vroeg naar bed, want morgen ochtend hebben we de eerste shootdag en dat betekent voor de dames vroeg in de make-up.

Hostal La Torre Ibiza

Vroeg uit de veren, onderweg een ontbijtje scoren bij een kleine supermark en op naar Can Nulu! Het zonnetje is nog niet op en we hopen natuurlijk wel dat deze vandaag door komt, want ja we schieten wel de zomercollectie! Helaas blijft de zon voor alsnog weg en terwijl we de stomer nog even over alle kleding halen voor de kreukels, begint het wel al wat lichter te worden. Nog even wat verse munt theetjes gemaakt en een lekker Cafe del Mar muziekje opgezet en de vibe is al heel relaxt! Inmiddels heeft ook Dyoncé haar entree gemaakt. De ladies zien er allemaal weer uit om door een ringetje te halen, dus alles is er nu klaar voor en kunnen we gaan beginnen met shooten. Naast dat we alle items en sets op de foto zetten, maken we van de meeste looks tegenwoordig ook een leuk filmpje. Dan zie je net nog even beter hoe dat jurkje valt. Het gaat er natuurlijk om dat jij thuis van achter de computer, of op je mobiel het beste kan zien hoe het product in het echt is. Daarnaast proberen wij met de shoots het echte Ibiza gevoel neer te zetten en bedenken bij iedere collectie of die het beste past op het strand, de stad, of meer geschikt is voor een resort, of beachclub. We hebben toch wel de hele dag nodig om alles op de foto en film te zetten en al komt de zon niet echt helemaal door is het licht genoeg en hebben we aan het einde van de dag het gewenste resultaat. Even een dikke high five  ‘’Yesssss, it's a wrap!”

Even terug met de bus naar onze kamers om alle spullen daar weer te brengen en even op te frissen en dan is het tijd om het terras op te gaan in Ibiza Stad. Deze eerste shootdag was super geslaagd en hebben we meteen het grootste gedeelte van de collectie die op de foto moest, erop staan. Het weerbericht houden we goed in de gaten voor de volgende dag, want dat moet de shoot op het strand worden. Helaas staat er een dik wolkendek op het programma en besluiten we de shoot nog even uit te stellen naar onze vertrekdag. Het wordt allemaal dan wel wat krapjes met het uitchecken bij onze hostel en het vertrek weer naar Hollandia, maar een fotoshoot op het strand met een echte beach collectie doet het niet echt lekker als de lucht en zee grijs kleuren. We starten deze dag dan ook rustig op met een ontbijt bij ons Hostal en maken er met onze laptops een werkochtend van. ’s Middags wordt het wel wat lichter, maar nog steeds komt het zonnetje niet helemaal door. Tijd voor een gezonde wandeling. Even de natuur in, want die is zo mooi op Ibiza. Als snel slaat de wandeling om in en echt hike en klauteren we via de rotsen langs flinke afgronden naar een mooi baaitje die we van boven af konden zien liggen. Daar kleurde de zee turquoise en hebben we bij de boothuisjes even lekker voor ons uit zitten staren. Windstil en de temperatuur rond de 17 graden, dus heel goed te doen voor de tijd van het jaar. De kleine golven kinken als een kabbelend watertje en heel af en toe komt het zonnetje ineens door. Even schiet er een geluksmomentje door ons heen. Genieten gewoon!

Nu kan ik natuurlijk nog gaan vertellen over ons bezoek aan Cala Beniras, dat leuke terrasje en cocktailbar waar we later op de dag nog zijn geweest in Santa Gertrudis en hoe lekker we tot laat in de avond hebben gezetten in het restaurant bij onze Hostel 'la Torre', maar deze blog gaat natuurlijk over de fotoshoot en we hebben nog een hele Beach Collectie te schieten. Deze willen we nu op onze laatste dag gaan schieten bij één van onze favoriete strandjes Cala Salada, dat vlak bij ons Hostal ligt, maar volgens de weerberichten zou de zon het meeste gaan schijnen bij Salinas Beach. Ook niet vervelend, want dit is toch wel bij uitstek mijn favoriete nummer 1 strand van Ibiza! Bekijk hier onze top 10 stranden van Ibiza De beachcollectie moest nog even gestoomd worden en alle koffers werden weer ingepakt. Ook hebben we nog even wat herencollectie geschoten. Ja eindelijk hebben we ook een leuke collectie voor mannen en hebben alleen nog even een goed model nodig om de collectie mee te kunnen schieten, dus ken jij toevallig een woest aantrekkelijke man met die echte Ibiza look, let us know! ;-) Uitchecken mocht tot 12 uur en die tijd hadden we ook wel nodig om te zorgen dat alles weer klaar was voor vertrek en de shoot. De zon zou vanaf dit tijdstip ook door gaan komen, dus na het uitchecken gingen we op pad naar Salinas Beach, dat tevens al meteen in de buurt van de luchthaven van Ibiza ligt. Kijkend naar de donkere luchten rijden we richting de zoutvelden, parkeren de auto en gaan eerst even kijken hoe het sfeertje op het strand is en of er niet te veel zeewier op het strand ligt. In de zomer halen ze dit netjes weg, maar in de winter kan het er wel eens behoorlijk donker uit zien door al het wier dat is aangespoeld. De laatste keer in oktober kwam het water zo ver het strand op, dat er niet eens plek was om op het strand te lopen, maar gelukkig valt dat nu allemaal wel mee en worden we op deze plek weer heel blij. We lopen een flink stuk richting Beach Club Satrinxa waar het strand er het het mooist bij ligt en besluiten nog heel even te wachten. Volgens alle weer apps zou het zonnetje er nu al moeten zijn en wordt het met het uur helderder en geven ze om 5 uur zelfs volle zon door. Om 5 uur vertrekt ons vliegtuig, dus we moeten zo echt gaan beginnen. Het wordt in ieder geval wel weer wat lichter en kunnen we beginnen met de strand shoot. We zijn werkelijk de enige op dit in de zomer oh zo populaire strand en hebben binnen 2 uurtjes alles op de kiek staan. Inpakken en wegwezen, want we hebben een vliegtuig te halen. We scheuren naar de airport om daar alle koffers en de dames af te zetten, zodat zij alvast kunnen inchecken, terwijl ik de bus naar de carrental terug breng. Niet veel later bekijken we de eerste beelden van de shoot in het vliegtuig en zijn we weer dik tevreden met de shoot. Natuurlijk hopen we dat jij de collectie weer leuk vind en dat het zo goed mogelijk overkomt bij je. Wij hebben het weer leuk gehad en kijken uit naar onze volgende shoot in maart. Dan zijn we er weer om onze high summer collectie op de foto te zetten en gaan de meiden onze nieuwe bikini-lijn laten zien. Ook dan probeer ik weer een verslag van onze trip te schrijven, dus tot snel!

Salinas Beach Lees hier meer over Salinas Beach

Zonnige groeten,

Roy (hier op de foto samen met the one and only Dyonce ;-)

Hostel La Torre Ibiza

Hier toch ook nog even wat beelden van het mooie Cala Beniras